از بازار فلزات پایه چه خبر؟

کیوان جعفری طهرانی کارشناس معادن روز سه شنبه ۱۷ مهر مصادف با ۰۸/۱۰/۲۰۲۴ در ساعت ۲:۱۵ بعدازظهر در برنامه زنده سرای سرمایه رادیو اقتصاد به تشریح وضعیت بازار فلزات پایه در بورس‌های فلزات لندن و فلزات شانگهای پرداخت:Lead
LME:در بورس فلزات لندن، قیمت سرب روند افزایشی داشت و با ۵۲ دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در ۷ اکتبر به ۲,۱۴۸ دلار رسید. موجودی سرب انبار LME در این هفته کاهش یافت.
SMM:در بورس فلزات شانگهای قیمت سرب با ۳٫۵ دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در ۸ اکتبر به ۲,۳۵۴ دلار (شامل ۱۳ درصد مالیات VAT) رسید. در حال حاضر عرضه داخلی کافی است اما با توجه به شرایط بازار، عرضه کننده ها محصولات خود را به جای عرضه به بازار به انبار منتقل کردند. در نتیجه در این هفته موجودی انبار در چین افزایش داشته است. به نظر می رسید میزان خرید صنایع پایین دستی پیش از تعطیلات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در حالی که بازار منتظر افزایش تقاضا بعد از تعطیلات است، نگرانی ناشی از فشار موجودی انبار بر بازار وجود دارد.

Zinc
LMEدر بورس فلزات لندن قیمت روی روند افزایشی داشت و با ۸۳ دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در ۷ اکتبر به ۳,۱۷۴ دلار رسید. قیمت روی تحت تاثیر تنش های منطقه غرب آسیا و شاخص دلار آمریکا قرار دارد. موجودی انبار LME در این هفته کاهش یافت.
SMM:در بورس فلزات شانگهای قیمت روی تحت تاثیر بازار LME، با ۸۳ دلار افزایش نسبت هفته گذشته، در ۸ اکتبر به ۳,۶۲۹ دلار (شامل ۱۳ درصد مالیات VAT) رسید.منبع/ماهنامه‌پردازش


date_range ۱۴۰۳/۰۷/۱۸، ۱۲:۱۴:۵۳       visibility 44

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter