کشف ذخایر سرب، روی در گناباد/ واگذاری به بخش خصوصی

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در جلسه بررسی ظرفیت های معدنی شهرستان گناباد افزود: این اکتشاف های معدنی در پنج محدوده اکتشافی این مناطق از جمله «کلاته آهنی» صورت گرفت که منجر به شناسایی ذخایر ارزشمندی نظیر سرب، روی و مس شد.
خدایار کریم‌ نژاد افزود: هفت هزار متر اکتشاف مواد معدنی در یک سال گذشته توسط این شرکت در شهرستان گناباد انجام شد.
وی ادامه داد: فعالیت‌ های اکتشافات عمومی و تفصیلی در محدوده‌ های اولویت‌ دار شهرستان گناباد شامل محدوده‌ های چاه مسی، کلاته آهنی، چیلار، کلاته رود گز و بی بی غیبی از ۲ سال قبل در دستور کار قرار گرفت و جاده‌ های دسترسی، حفر ترانشه و حفاری‌ های اکتشافی در محدوده‌ های یادشده اقدام شد.
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: با توجه به ظرفیت های ارزشمند معدنی شناسایی شده در گناباد اقداماتی برای واگذاری این معادن به بخش خصوصی در حال انجام است و از حضور شرکت ها و سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های مواد معدنی شهرستان های گناباد و بجستان توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی موجب رونق اقتصادی و اشتغال‌ زایی منطقه خواهد شد.
کریم نژاد خواستار افزایش ارتباط بخش صنعت و معدن با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و انعقاد تفاهم نامه هایی در بخش های مختلف به خصوص معادن به منظور بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌ های این منطقه شد و آن را لازمه رونق اقتصادی منطقه دانست.
وی گفت:‌ با توجه به ظرفیت های شاخص معدنی گناباد،‌ دفتر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در آینده نزدیک در این شهرستان راه اندازی می شود.

منبع/معدن24

 


date_range ۱۴۰۳/۰۷/۱۵، ۱۰:۱۰:۴۱       visibility 45

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter