احیای واحدهای صنعتی راکد یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در زنجان ‌

یسنا/زنجان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی در حوزه تولید نخ و پوشاک با دستور رئیس‌جمهور شهید و پیگیری‌های استاندار زنجان در دی ماه ۱۴۰۲ احیاء و به بهره‌برداری رسید.

یک شرکت بزرگ پارچه‌بافی در سفر اول رییس‌جمهور به زنجان تعطیل بود که پس از پیگیری‌های مکرر صورت گرفته و رفع بخشی از مشکلات آن، فاز اول این واحد بزرگ صنعتی در دور دوم سفر رییس جمهور به استان افتتاح شد.

سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد را بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال  است و این واحد، زمینه اشتغال‌زایی برای ۵۶۰ نفر را فراهم کرده است. با فعالیت فاز اول واحد تولیدی در حوزه پوشاک سالانه چهار هزار تن نخ پنبه پلی استر و پارچه جین در استان تولید می‌شود.

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در حوزه پوشاک کشور است که از زمان کلنگ‌زنی تاکنون فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است تا جایی که حتی رئیس‌جمهور شهید در اولین دوره سفر خود به زنجان در آبان سال ۱۴۰۰ در نخستین بازدید از واحدهای تولیدی استان در این شرکت حضور یافته و بر حل مشکلات آن در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

پس از این بازدید و در سایه پیگیری‌های متعدد در دولت سیزدهم، شرکت تولید نخ و پوشاک که بزرگترین مجموعه زنجیره ارزش پوشاک کشور است، به بار نشسته و همزمان با دور دوم سفر رییس‌جمهور شهید به استان زنجان شد.

این شرکت با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ‌ بر ۵۰ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی بالغ‌ بر یک هزار میلیارد تومان و به‌منظور تولید پارچه، رنگرزی، تکمیل و دوخت پوشاک صنعتی با پیش‌بینی تولید سالانه ۱۵ هزار تن نخ پنبه در شهرک صنعتی شماره یک زنجان مستقر شد اما به علت رفع نشدن تعهدات ارزی، با چالش‌های متعددی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید نخ و پوشاک در ابهر در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با هدف ایجاد زنجیره ارزش‌افزوده از پنبه تا پوشاک با بالاترین کیفیت آغاز به کار کرده است. این شرکت شامل بخش‌های ریسندگی، بافندگی، مقدمات، رنگرزی و تکمیل، ایندیگو، گردباف، دوزندگی و شست‌وشو است که راه‌اندازی کامل این مجموعه عظیم نقش مهمی در جهت رشد و توسعه نساجی کشور خواهد داشت.

این کارخانه با ادغام ۹ کارخانه دیگر یک مکان و در زمینی به وسعت ۱۶ هکتار با به کارگیری به روزترین ماشین‌آلات روز دنیا و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و جوان و ظرفیت تولید سالیانه ۴ هزار تن نخ پنبه، ۱۰ میلیون مترمربع پارچه و ۴ میلیون عدد پوشاک در راستای رقابت در بازارهای جهانی راه‌اندازی شده است.


date_range ۱۴۰۳/۰۳/۱۲، ۱۰:۳۷:۱۰       visibility 63
اخبار مرتبط
  • سمینار آموزشی فرصت های سرمایه گذاری توسط کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی
  • خط تمام ایرانی تولید کبالت از پسماند روی در زنجان راه‌اندازی شد
  • استاندار زنجان: تعارضات محیط زیستی ۲ محدوده معدنی بزرگ زنجان رفع شد
  • ثبت موجودی کالا در سامانه جامع انبارها
  • طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی استان زنجان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان
  • نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید
  • خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین تعطیلی شنبه، هزینه های تجارت خارجی را کاهش می دهد
  • حمله ایران به اسرائیل/ برآورد اولیه: 500 پهپاد و 220 موشک شلیک شده است/ پایگاه هوایی اسرائیل که کنسولگری ایران را زد، موشک باران شد/ بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد
  • شربت شهادت گوارای وجوتان
  • نبی اله محمدی نماینده مردم محترم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی : برای رفع آلودگی هایی نظیر سرب و روی ،آلودگی هوا یا رودخانه ها که ناشی از دفع پسماندهاست باید اثرات این مهم برای مردم تبیین شود.

  • Facebook    Google    LinkedIn    Twitter